Обавештења

Поштовани родитељи,

Иако сте већ у пролећним месецима прошле школске године имали прилике да се упознате са „наставом на даљину“ или онлајн наставом, поновни прелазак на овај облик наставе, а затим и још један повратак 19.04. на комбиновани облик наставе (као и на почетку школске године), чији је саставни део и онлајн настава, изнова је отворио нека питања организације саме наставе, као и питање шта су обавезе и права свих учесника у њеној реализацији.

Кључне вештине које један млад човек треба да има или стекне, а које посебно у оваквим тренуцима могу да дођу до изражаја су: вештина коришћења информација. комуникација и сарадња, способност за самостално учење, прихватање иновација, креативност, саморегуларно учење (процес у коме појединци преузимају иницијативу), дигитална и медијска писменост, критичко мишљење и др…

Кључни алат за стицање вештина потребних у 21. веку је интернет због доступности информација, могућности стварања личних образовних окружења (где се дешава учење) и стварања личних образовних мрежа (са ким се дешава учење), као и постојања система за управљање учењем и програмирање наставе.

Већ годинама у образовним круговима постоји јасан став да се просветни систем, гломазан и традиционалан, свакако мора мењати у правцу ефикасности, и обавезног праћења развоја технологије и потреба ученика, друштва и времена. Међутим, околности пандемије, па и неке друге и нове околнисти, показале су да то и није ствар избора, прихватања или неприхватања, него нужности  Свет се суочио са потребом да наставни процеси теку другачије и да буду способни да се прилагоде новим и изнанађујућим условима.

Овај изненадни “скок” у технологију није се одиграо у свим сегментима истом брзином и квалитетом, услед разлика у нивоу дигиталне писмености наставника, ученика, материјално-техничких услова, познавања педагошких основа учења путем интернета,  степена спремности ученика да преузму одговорност за сопствено учење, подршке родитеља, али је очигледно био решење за проблем учења и наставе у време глобалне пандемије ковид вирусом. Велики кораци направљени су на овим пољима пре саме пандемије и у ванредним условима и околностима даље помогали.

Образовање на даљину означава посебан формални образовни процес организован путем различитих медија, током кога наставник и ученик не деле исти физички простор.

За родитеље, којима је ово упућено, веома је важно да разумеју два појма. Термин “онлајн настава” представља наставу која се искључиво обавља на даљину, путем интернета.

Онлајн настава означава вид образовања који је искључиво реализован посредством дигиталних технологија и интернета. Најефикаснији је и најсавременији  вид образовања на даљину. Наставник у таквим условима креира подстицајно окружење за учење, води и усмерава рад ученика, учење се реализује кроз различите активности, ученик преузима већу одговорност за своје учење, обезбеђен је већи ниво слободе у раду и индивидуализација.

Предности онлајн наставе у овим условима је што је могуће приступити интерактивним наставним материјалима са било које локације и у било које време. Ученик углавном учи у сопственом темпу, а некада су му наставни садржаји тако постављени да на њих мора да одговара, а некада је то могуће урадити укључивањем и свих учесника. Онлајн учионица је ученицима доступна 24 сата, а задаци и активности ученика временски су орочене, али ученик ради у темпу који му одговара, а материјалима може да приступи онолико пута колико му је потребно. То посебно погодује оним ученицима којима је потребно више времена да размисле о неком материјалу или задатку пре него ђто наставе са учењем.

Термин “хибридна“ или „комбинована настава” је комбинација онлајн и непосредне наставе у учионици, каква се тренутно спроводи у средњим школама и гиманзијама у Србији.

Хибридна настава преставља флексибилан приступ организацији наставе који подразумева комбиновање непосредног рада  у школи и онллјн наставе.

Она представља нужан одговор у овој ситуацији. Подразумева да се настава адаптира и подешава према новим и другачијим условима и ситуацијама и онлајн настава у њој учествује од 5 до 95%. тада говоримо о континуитету наставе подржане дигиталним технологијама.  Сваки наставник заједно са ученицима одлучује о континуитету рада узимајући у обзир околности, карактеристике и потребе ученика, исходе учења које треба постићи, пожељне научне методе у односу на захтеве садржаја предмета и доступне ресурсе. У нашој образовној пракси најпознатији је модел „изврнуте учионице“, јер су предавања и домаћи задаци заменили места. Ученици код куће гледају видеопредавања а у школи су активни: вежбају, раде пројекте, дискутују, одговарају, решавају проблеме.

Важно је да знате да учење путем интернета није “пресликана” ситуација из учионице и не може се организовати по истом сценарију. Наставник није предавач већ је ментор. Припрема наставне материјале, задаје задатке, усмерава, објашњава и даје повратне информације.

Канали комуникације су разноврсни: синхрони (сви су истовремено на некој комуникационој платформи) и асинхрони (сваки учесник проучава материјале и комуницира у време и темпом који му највише одговара, али у задатим временским оквирима (најчешће у циклусима од недељу дана или краће).

Одговорност наставника је да јасно истакне план учења (препоручена динамика – једном недељно) и редовно задаје разноврсне наставне материјале (видео-записе, писане лекције, интерактивне наставне материјале, синхроне сесије) и да редовно даје повратне информације.

Одговорност ученика је да правовремено преузима и проучава наставне материјале и савесно и поштено шаље своје радове наставнику, односно учествује у каналима за комуникацију и сарадњу.

Нажалост, примећено је да ученици у великој мери злоупотребљавају онлајн провере знања и да је преписивање веома узело маха.

Када наставник добије евидентно идентичне радове, није дужан да их прихвати. 

Родитељима се препоручује да константно, кроз разговор код своје деце развијају свест о приоритету квалитетног знања у односу на тренутну добит добре оцене без покрића.

Као што су ученици обавезни да присуствују редовној настави тако су исто обавезни да присуствују и онлајн настави, било да су у питању синхроне сесије било да је у питању асинхрона комуникација и предаја задатака. Онлајн домаћи задаци су пандан активностима на часу и њихова редовна израда, односно изостанак израде, резултују одговарајућом оценом.

Улога родитеља у онлајн настави је да ученицима пруже подршку у смислу материјално-техничких услова, неометајуће атмосфере, да их подстичу да осим наставе буду физички активни, да им пруже емоционалну и психолошку подршку, да их подрже у редовном похађању наставе..

Улога родитеља никако није да уместо деце раде домаће задатке или да пружају подршку у нерегуларностима приликом израде задатака или одговарања.

Настава свих предмета се одвија тако што ученици имају школске Гугл-налоге на затвореном, безбедном G-Suite систему. Осим тога наставници их упућују и на друге изворе и своје блогове. За наставу информатике користи се Мудл-платформа https://www.sestagimnazija.edu.rs/ и сајт Петља https://petlja.org/ на којима ученици имају своје налоге.

            Поштовани родитељи, надам се да смо Вам помогли у разумевању основних појмова са којима се сада заједно суочавамо у организацији наставног процеса, као и да ће ово допринети да пронађете своје место и улогу у школском животу Шесте београдске гимназије.

            Ово је свима тешко, али важно искуство, које ћемо у бољим временима, када пандемија буде иза нас, и када се вратимо редовном начину одржавања наставног процеса, моћи да искористимо као квалитативни додатак и надоградњу.  

                                                            Директор Шесте београдске гимназије

РОДИТЕЉИМА И УЧЕНИЦИМА- НАСТАВА НА ДАЉИНУ

 С обзиром да је Влада Републике Србије донела Уредбу о Допуни уредбе о мерама за спречавање и сузбијање заразне болести COVID-19 и да је календар образовно-васпитног рада средњих школа усклађен са истом, а у циљу очувања безбедности и здравља ученика и запослених, Шеста београдска гимназија, као и остале школе из система средњих школа, добила је Упутство за организацију рада и завршетак првог полугодишта школске 2020/2021. године (Број: 611-00-00360/2/2020-03 од 27.11.2020.г.).

Овим упутством наложено је да се сви облици наставе и учења (теоријска настава, вежбе, практична и блок настава) у свим средњим школама у Републици Србији, почев од 30.11.2020. до 18.12.2020. године, када се завршава прво полугодиште школске 2020/2021. године, изводе на даљину.

Школа овим моделом наставе обезбеђује остваривање прописаних циљева, исхода и стандарда постигнућа, односно стандарда квалификација, коришћењем савремене информационо-комуникационе технологије и Јавног медијског сервиса РТС.

У оквиру наставе на даљину препоручена су три нивоа на којима школе могу да пруже подршку ученицима. Шеста београдска гимназија радиће на првом нивоу који подразумева употребу изабраног система за управљање учењем заједно са алатима који обезбеђују комуникацију, првенствено путем онлајн састанака, али свакако и путем размене порука и форумских дискусија. Настава се у овом случају реализује по упутствима из Оквира за учење на даљину, Оквира дигиталних компетенција наставника и Селфи школског извештаја.

По потреби настава ће се на даљину обављати и путем неког од видео-конференцијских алата (Google Meet, Microsoft Teams, али и путем платформи Skype, Viber, Whatsapp, Zoom, као и других алата са сличним функционалностима). 

Улога родитеља и ученика је да у организацији образовно-васпитног рада путем наставе на даљину активно и одговорно учествују у успостављеним комуникацијама.

Директор и стручни сарадници пратиће наставу, њено континуирано одржавање и квалитет, а наставници и разредне старешине благовремено ће обавештавати ученике и родитеље о организацији наставе и другим обавезама.

Код свих метода оцењивања инсистираће се на битним садржајима и активностима тј. на онима који су кључни за остваривање исхода наставних предмета.

Наставници ће одлучити о томе да ли се писмени задаци, планирани у наредном периоду, могу и реализовати путем наставе на даљину. Ако то није могуће, овај час се може реализовати у другом полугодишту, с тим да ће се приликом планирања водити рачуна о равномерном распореду писмених и контролних провера. Изменама и допунама Правилника о оцењивању ученика у средњој школи дата је могућност да број оцена може бити мањи од четири, односно мањи од два уколико је недељни фонд часова два.

 При извођењу закључне оцене за крај првог полугодишта, узеће се у обзир све оцене, како током наставе по комбинованом моделу, тако и током наставе на даљину. Узимаће се у обзир и показане активности у раду и вежбању, као и редовност у изради домаћих задатака и показана одговорност у раду током наставе на даљину.

Закључна оцена ће, у складу са Правилником о оцењивању, бити јавна и образложена.

Изузетно, уколико ученици сматрају да има елемената за већу закључну оцену, могу, у договору са наставником, да одговарају у школи, уз поштовање свих епидемиолошких мера.

Уколико ученик нема оцене, јер из оправданих разлога није могао одговарати (болест, изолација,…), може бити неоцењен и за њега неће бити изведен општи успех на крају првог полугодишта. У другом полугодишту ће се посебно испланирати рад са овом категоријом ученика.

Евиденција образовно-васпитног рада оствариваће се тако што ће се у дневник, према утврђеном распореду часова, уносити реализоване наставне јединице, са напоменом о начину реализације (облик комуникације са ученицима и канал комуникације).

У евиденцији присуства ученика евидентираће се они ученици који нису учествовали у раду на часу путем наставе на даљину.

Молимо Вас да одговорно и савесно приступимо квалитетној организацији наставног процеса, која је од заједничког интереса за све учеснике, а посебно за ученике. Разлози за овакав рад проћи ће, а остаће стечена знања, која у животу пред нама морају имати посебну вредност.

                                                в.д. директора Шесте београдске гимназије

                                                                  Радисав Милић

Издавање потврда и уверења ученицима

Поштовани родитељи,

С обзиром на тренутну епидемиолошку ситуацију и прелазак на онлајн систем рада, обавештавамо вас да ће се потврде слати путем мејла. Потребно је да упутите имејл на uprava@vigimnazija.edu.rs  са подацима ученика, разред, одељење и разлог издавања. Што се тиче молби ученика односно родитеља/старатеља исте такође можете слати на имејл школе.

За све остале информације (дупликати, лична предаја молби и остало) пошаљите имејл са питањем и оставите контакт телефон како бисмо вас контактирали.

Хвала на разумевању.

Останимо здрави!

Секретаријат VI београдске гимназије

Шеста београдска гимназија је једна од 50 гимназија које су укључење у пилотирање за спровођење пројекта Државне матуре. Више информација за сада можете наћи на:

https://matura.edu.rs/cesta-pitanja/

Анкета о моделу наставе који ће похађати ученици

24.08.2020.

На основу стручног упутства за организовање и остваривање наставе непосредним путем и путем учења на даљиму за средње школе у школској 2020/21 и на основу Посебног програма образовања и васпитања и закључака Кризног штаба за сузбијање заразне болести Covid-19 број 611-00-1248/2020-03 од 20.8.2020,  Шеста београдска гимназија од 1. септембра 2020. организоваће наставу по комбинованом моделу. 

Комбиновани модел наставе подразумева да ће школа уз претходно предузете мере безбедности за сузбијање заразне болести Covid-19 организовати наставу поделом одељења на две групе тако што једна група прати наставу у школи прве недеље, а друга наредне недеље. Часови према распореду часова трају 30 минут. Група ученика која те недеље није у школи добијаће од предметних наставника наставне материјале преко платформе Гугл учионица, коју ће школа користити за онлајн учење. Обавеза родитеља је да ученици у школу долазе са заштитним маскама и у добром здравственом стању. Школа примењује све мере дезинфекције адекватног простора у коме ће се реализовати настава.Распоред смена тј.почетак наставе је за смену А од 8  сати а за смену Б од 14 сати. Школа ће организовати берзу  половних уџбеника  о чему ће ученици накнадно бити обавештени .

Све остале информација биће на сајту школе.

Директор 

Раде  Зејак 

Zbog pada sistema E-upis u toku današnjeg dana nije bilo moguće pristupiti istom kao i slati prijave za upis. 

Obaveštavamo roditelje da će sistem biti otvoren samo za njih narednih dana, a školama od utorka. S tim u vezi potrebno je prilikom popunjavanja prijave popuniti slede podatke:

– smer učenika,

– izborne programe (pogledati na sajtu škole),

– izborne predmete,

– iop,

– jezik nastave,

– drugi strani jezik (onaj koji je učenik učio u osnovnoj školi),

– kontakt podatke roditelja ili staratelja.

Molimo da popunite što više podataka kako bi se isti verifikovali, a ostali preuzeli i potvrdio upis deteta u školu. Ukoliko neki od podataka budu nedostajali ili budu netačni na mejl roditelja/staratelja će stići obaveštenje da verifikacija upisa učenika nije učinjena, tada je potrebno da nas kontaktirate kako bi podaci bili ispravljeni i pravilno uneti.

Za dodatne informacije pozovite od 8,00 do 15,00 broj telefona 011/2412-682 taster 4 ili pošaljite mejl na uprava@vigimnazija.edu.rs

Hvala na razumevanju,

Sekretarijat škole

Poštovani roditelji,

ovim vas obaveštavamo o proceduri upisa učenika I razreda koja će se primenjivati 9 i 10 jula  za one koji su se odlučili na upis u prostorijama škole.

1. U školu ulazi po jedna stranka uz obavezno nošenje zaštitne maske.

2.Pri ulasku će radnik škole meriti temperaturu bezkontaktnim toplomerom.

3. Obavezno je proći preko dezo barijere i dezinfikovati ruke.

4. Nakon obavljenog upisaa napušta se školski obejekat. 

Полагање пријемних испита за упис у специјализоване средње школе и одељења

Ученици који су се пријавили за полагање пријемних испита за упис у специјализоване средње школе и одељења треба да изврше додатне пријаве за конкретну школу коју желе да упишу. То се односи на ученике који уписују Математичку, Филолошку и Карловачку гимназију, као и на ученике са посебним способностима за математику, физику, рачунарство и информатику, биологију и хемију, географију и историју, сценску и аудио-визуелну уметност, ученике са посебним способностима за филолошке науке, ученике који део наставе остварују на страном језику, музичке, балетске, ликовне и друге.

Додатна пријава се врши попуњавањем обрасца Пријава за полагање пријемног испита која се налази на следећем линку http://www.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2020/05/PRIJAVA-ZA-POLAGANJE-PRIJEMNOG-ISPITA-LINK1.doc

Попуњену пријаву послати на мејл адресу школе коју желе да упишу. У тексту мејла навести и генерички број који је добијен при онлајн пријављивању. Списак школа са мејл адресама налази се на следећем линку http://www.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2020/05/SPISAK-ŠKOLA-ZA-KOJE-SE-POLAŽE-PRIJEMNI-ISPIT-LINK-2.xlsx

Школа потврђује пријем Пријаве за полагање пријемног испита.

Ученици који нису успели да изврше онлајн пријаву или се нису уопште пријавили, могу да се пријаве попуњавањем и штампањем обрасца Пријава за полагање пријемног испита http://www.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2020/05/PRIJAVA-ZA-POLAGANJE-PRIJEMNOG-ISPITA-LINK1.doc, који предају у школи коју желе да упишу.

Пријављивање за полагање пријемних испита (слањем мејла или директно) обавља се од 18. до 21. маја 2020. године.

Полагање пријемних испита врши се у школи која има одређени образовни програм/профил, сем за ученике са посебним способностима за рачунарство и информатику (ИТ одељења). За ова одељења пријемни испит ће се организовати у 16 гимназија на територији Републике Србије. Списак школа где ће се полагати пријемни испит биће објављен након извршених пријава и сагледавања просторних капацитета гимназија који обезбеђују епидемиолошку безбедност.

Предаја спортске документације за Спортску гимназију и одељења ученика са посебним способностима за спорт реализоваће се 8. и 9. јуна у школама које имају ова одељења.

Календар активности за спровођење пријемног испита за упис у средњу школу за школску 2020/2021. годину се налази на линку http://www.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2020/05/KALENDAR-PRIJEMNIH-ISPITA-LINK3.xls

U sredu 23.04.2020 održana je prva on-line sednica nastavničkog veća VI beogradske gimnazije  kojoj je prisustvovalo 45 nastavnika .Na sednici je  razmatrano izvodjenje nastave na daljinu u proteklih mesec dana ,istaknuto je da su nastavnici uložili veliki trud da se na najbolji mogući način  realizuje nastavni proces i da se sa učenicima na najbolji način obradi gradivo .Naglašeno je da su se i učenici potrudili u prethodnom periodu i da je ogromna većina aktivno učestvovala u on-line nastavi i redovno izvršavala svoje zadatke ali i da postoje neki slučajevi da pojedinci nisu pristupili nastavi u svim predmetima . Na sednici su razmatrana pitanja u vezi ocenjivanja kako formativnog tako i sumativnog kao i problem prepisivanja .Od aktuelnosti u obrazovnom sistemu predstavljena je dopuna pravilnika o ocenjivanju u srednjoj školi koja omogućava nastavnicima da u slučaju ugrožavanja zdravlja učenika mogu izvesti zaključnu  ocenu na osnovu manjeg broja unetih  ocena u odnosu na broj(4)   propisan u redovnim okolnostima  ovim pravilnikom.

02.04.2020.

Poštovani roditelji,

na osnovu uputstva tima za podršku es-Dnevnika obaveštavamo Vas da je nadogradnjom sistema  omogućeno da roditelji mogu pratiti obaveštenja o napretku učenika tj.,formativno ocenjivanje na portalu moj.esDnevnik.

direktor VI bgd .gimnazije, Rade Zejak

Poštovani roditelji,

ovim putem želim da vas obavestim o realizaciji nastave na daljinu u VI bgd.gimnaziji.Nastava će zvanično startovati 23.03.2020 god. putem sajta : skola.vigimnazija.edu.rs.Ovaj sajt služi isključivo za realizaciju nastave na daljinu i pristup njemu imaju nastavnici i učenici naše škole .U toku je pristupanje i prijava učenika na ovaj sajt o čemu su oni obavešteni od strane raz. starešina .Nastava će se izvoditi iz svih nastavnih predmeta prema operativnim planovima koje će nastavnici predavati unapred za narednu sedmicu svakog petka do 9h nakon čega će o tome biti informisani učenici.Nastavni sadržaji biće plasirani putem jedne od tri ponudjene platforme koje će odabrati nastavnici za svoj nastavni predmet (moodle,edmodo,google učionica ).Putem ovih platformi nastavnici će učenicima dostavljati nastavne sadržaje ali i postavljati odredjene zadatke u vezi sa istim radi provere njihovih postignuća.Sajt omogućava nastavniku da prati rad svakog učenika i njegove aktivnosti i pristup platformama.Nastavnici će vršiti formativno ocenjivanje putem Es -dnevnika  što će omogućiti da se učenici i sumativno ocene i da time regularno privedemo školsku godinu kraju .Roditelji će moći da prate rad učenika putem ES dnevnika i obaveštavanjem od strane raz. starešina elektronskim putem e.mailovima.Sva obaveštenja pa i ovo biće dostupna na zvaničnom sajtu škole w.w.w.vigimnazija.edu.rs  na kartici : roditelji -obaveštenja. Nadamo se da ćemo i u ovim novonastalim okolnostima održati potreban nivo nastave  uz vašu podršku .Nastava na daljinu je i prethodnih godina realizovana u VI Bgd.gimnaziji u nekim nastavnim predmetima i upravo ta činjenica je razlog za optimizam .Koordinator sajta i aktivnosti je nastavnica  računarstva i informatike  g-dja Snežana Marković koja je jedan od pionira ove nastave u Srbiji,  unazad više od 10 godina . Učenici će takodje moći da koriste nastavne sadržaje koji će biti postavljani na platforme :RTS planeta , Potrebno je da se prijave na ovu platformu a raspored prikazivanja nastavnih sadržaja mogu videti na internet stranici w.w.w.rasporednastave.gov.rs ovi nastavni sadržaji se takodje koriste u nastavnom procesu u dogovoru sa predmetnim nastavnicima .Za  sva pitanja možete se obratiti putrem elektronske pošte i raz.starešinama  i putem školskog e-maila uprava@vigimnazija.edu.rs.

S poštovanjem, direktor VI Bgd.gimnazije Rade Zejak.

17.03.2020.

Настава ће се реализовати кроз оперативне планове и путем платформи од понедељка 23. марта. Сви наставници ће доставити оперативне планове, а сви ученици ће бити обавештени о начину реализације наставе по предметима. Ученици ће од стране предметних наставника бити обавештени о начину коришћена садржаја преко платформе РТС планета.

ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА РОДИТЕЉЕ НАСТАВА НА ДАЉИНУ

Obavestenje19