Констанцa, od 15. до 21. маја 2022.
Линк ка платформи целокупног пројекта https://padlet.com/anageografija/51hp2tb8nci3s8n8
Координаторкa пројекта: Ана Ковачевић. наставник географије
Партнерске школе Шесте београдске гимназије на овом пројекту су: домаћин Стручна школа Иоан Роман из Констанце, Стручно- техничка анатолска школа Хасан Кемал из турског града Ризе, Стручно-техничка школа Дузче Борса из Истанбула, Гимназија БРГ/БОРГ из Беча, Гимназија Јанош Харсани из Будимпеште.
На мобилности учествују координаторка Ана Ковачевић, наставница георафије Јасна Перић и ученици одељења 4/7 Марта Борковац, Андреј Донев, Душан Јовановић, Алекса Зечевић.
Aвио-превозом стигли смо до Букурешта, а затим смо путовали возом до Констанце, захваљујући чему смо могли да сагледамо огромна пространства Румуније, претпоследње чланице Европске уније. У вечерњим часовима смо стигли у хотел на обали Црног мора.
Следећег дана је одржан јавни час на коме су међународни тимови приказали градове, државе и унапред припремљену електронску књигу на тему ,,Како загађење утиче на живи свет океана и мора” https://www.storyjumper.com/book/read/133929392. Након тога смо уз стручно вођење упознали знаменитости Констанце, верске објекте, променаду крај мора, касино, индустријско-лучки комплекс, археолошки парк, Кућу лавова, Народни музеј.
Сутрадан је одржан излет на делти Дунава у граду Тулча, у близини границе са Моладвијом и Украјином. Стручно предавање је одржано у Акваријуму, уследила је национална кухиња, а затим и вожња рукавцем уз разгледање мочварне вегетације и орнитолошке станице.
Четвртог дана смо посетили Национални институт за истраживање и развој Црног мора Григоре Антипа. Након тога смо посетили зоолошки врт и Делфинаријум. У повратку смо разгледали ветропаркове.
Наредног дана је одржана мешовита активност међународних тимова на плажи и испитивање специфичних особина делфина. Уследила је церемонијална вечера са доделом сертификата, упознавање са културом румунских народа, националном музиком и народним играма.
Последњег дана школска активност обухватала је скицирање специјалне врсте риба. Потом су подељени поклони учесницима. Слободно време провели смо на плажи Мамаја. Летовалиште је подигнуто на природном пешчаном спруду 20 километара дужине, а посматра се жичаром.
Дисиминација пројекта у школи је обухватила промоцију на друштвеним мрежама и часовима географије. Поред тога смо креирали промотивне постере за школски простор.