Истраживачки, научно-образовни, мултидисциплинарни пројекат који је процес учења изместио из учионице и показао да ученици и наставници у тимском раду и кроз истраживања из различитих области (етнологија, географија, историја, биологија, хемија, психологија, ликовно стваралаштво, музика, књижевност, страни језици-немачки, енглески, руски, француски, електронски графички дизајн и мултимедија, графички дизајн, фотографија и видео запис, новинарство, организација, маркетинг, предузетништво-ученичка компанија) имају капацитете да направе мултимедијални, путописни водич кроз Србију.

 

Пројекат је трајао три године, од 2004.  до 2006.  Ученици су се према својим афинитетима и интересовањима укључивали у рад тима. Број ученика у тиму није био ограничен. На путовањима су били заступљени сви тимови одређеним бројем представника. За дестинације бирана су места ван планираних школских екскурзија.

   

Свака етапа пројекта је реализована у више фаза:

  1. Припремна фаза је претходила сваком путовању и у њој је сваки тим припремао материјал неопходан за прикупљање информација на терену у зависности од области свог истраживања.
  2. Путовање и прикупљање материјала. Ученици и наставници – представници различитих тимова, у месту и на околним локалитетима у време неке манифестације прикупљали су материјале – фотографије, интервјуе, артефакте, анкете и сл.  Дестинације су биле: Мокрин„Туцијада“, Кучево – „Хомољски мотиви“, Аранђеловац – „Мермер и звуци“, Сремски Карловци„Карловачка берба“, Врање – „ Борина недеља“, Бајина Башта – „Дани Раче украј Дрине“ и Смедерево „200 година прве српске Скупштине“. Домаћини и водичи нашим ученицима били су ученици школа из тих места који су такође били задужени за одређену област. На тим путовањима прикупљани су подаци о локалним манифестацијама и стицана су нова сазнања о месту (приче, анкете, узимани су узорци воде, фото, видео и аудио записи, специфичности биљног и животињског света, специфичности у одрастању адолесцената у различитим срединама, музика тог краја,… итд.).
  3. Обрада и систематизација прикупљеног материјала уз даље истраживање теме уз помоћ наставника ментора.
  4. Представљање обрађеног материјала осталим ученицима, наставницима, гостима из школа које су биле домаћини на путовањима и другим гостима – родитељима, представницима локалне заједнице, медијима на мултимедијалним презентацијама, свако место у очима ученика Шесте.

5. На крају путописно-истраживачког дела пројекта КОЈЕКУДЕ СРБИЈОМојекуде Србијом, направљен је мултимедијални ЦД на којем је систематизован и презентован материјал који су прикупили и обрадили ученици Шесте током пројекта. У изради, промоцији и маркетингу ЦД укључена је ученичка компанија „VIzijaBG“ формирана у оквиру Достигнућа младих. Српску делегацију у раду 13. интернационалног омладинског кампа „Лазурниј 2006.“ сачињавали су управо ученици Шесте београдске гимназије учесници овог пројекта „Којекуде Србијом“ и компаније „VIzijaBG“.

 

У пројектну је учествовало око 30 професора који су имали функције координатора различитих тимова.

Аутор пројекта: Сузана Лазовић, наставница математике

Коаутори: Соња Жарковић (пок. педагог), Гордана Пудар (наставница географије), Снежана Марковић (наставница рачунарства и информатике)

 

Сарадници:

Педагошко друштво Србије,
Секретаријат за образовање града Београда,
Достигнућа младих Србија – као стручна подршка за реализацију,
Туристичка организација Београда – промо материјал,

Медији – РТС, Пинк, Студио Б,
Штампани медији – Политика, Блиц – медијска подршка континуиране промоције пројекта,

Образовне институције – школе домаћини из Мокрина, Кучева, Аранђеловца, Сремских Карловаца, Врања, Бајине Баште, Смедерева,
Дом ученика Врање – смештај ученика,
Родитељи, наставници, лични контакти, компаније које су контактиране за одређене фазе реализације пројекта (нпр Дунав осигурање, Симпо),
Општине домаћини – улазнице за обилазак музеја,
Општина Бајина Башта омогућила је ученицима обилазак Дрвенграда на Мећавнику.